Selasa, 19 Mei 2009

BN PENGECUT - Malaysiakini

Perdana Menteri memberikan tiga alasan mengapa BN tidak akan bertanding dalam PRK-Penanti.Pertama, kekosongan kerusi itu bukan diperuntukkan oleh perlembagaan tetapi satu usaha PKR untuk menyelesaikan masalah dalamannya.Kedua, pilihanraya kecil ini satu permainan politik pembangkang.Ketiga, BN lebih mengutamakan khidmat kepada rakyat dan langkah memulihkan ekonomi negara.


Namun semua orang tahu hakikat sebenarnya tidak bertanding.Inilah julung kalinya parti yang mendakwa kuat namun takut bertanding untuk berdepan dengan rakyat.Seperti juga apabila ada desakan supaya dibubarkan Dun Perak pun berbelit belit alasan yang diberikan.Mari kita tanya pula PM dengan tiga soalan,



Pertama : Bagaimana kiranya (mungkin) ada wakil rakyat BN, meletak jawatan atau disabitkan dengan jenayah yang terpakasa mengosongkan kerusi, adakah pada masa itu BN tidak akan bertanding juga?


Kedua : Berbagai kemungkinan boleh berlaku dalam PRK, kemungkinan juga BN boleh menang, jadi kenapa harus dipermainkan nasib pengundi Penanti. Bukankah BN boleh saja menjadi pembangkang yang kuat didalam DUN Pulau pinang.


Ketiga : Jika persoalan untuk meningkatkan ekonomi dijadikan alasan, bagaimana pula nasib DUN Perak yang umpama sarkas pada masa ini. Adakah pelabur yakin untuk dengan keadaan politik yang tidak menentu.

Apapun alasan PM yang jelas beliau sangat takut untuk berhadapan dengan rakyat. Pemikiran politik rakyat sekarang sudah berubah. BN sedar dengan keadaan itu maka alasan dicari untuk mengelak tetapi yang sebenarnya , takut.

Tiada ulasan: